はるお - haruo

はるお-haruo

更新に波があるので、復習用に使ってください。

ラジオ英会話 「I disagree」2020年3月5日 Lesson224

~ラジオ英会話3月のテーマと目的~
限定詞,助動詞,時表現のイメージでつかむ

 

Lesson224「便利な定型表現:同意の定型表現④ 不同意」

Sachi)Yamanashi is so beautiful at this time of year!
Jiro)Yes, the peach blossoms look lovely.
Sachi)Oh, Dad, we just missed the bus. Let’s take a taxi to get to our video-shooting location.
Jiro)Taxis are expensive. We’ve already spent lots of money for this trip.
Sachi)I disagree. Time is money.
Jiro)OK. Do you have the phone number of a taxi company?
Sachi)I can do a search on my phone.

 

*have ~ in mind = ~を考えている
*jump to a conclusion = 結論を急ぐ

 

- Check your grammar -
① 不可算名詞「money, bills, coins」・比喩
 We’ve already spent lots of money for this trip.
 Time is money.

② on「機器・媒体」

 I can do a search on my phone.
 私のスマホで検索出来ます。

 

*" addition " = 新人

 

- Build up your vocabulary -

I disagree.
私はそうは思いません。

*英語の持つ基本的な態度 =「言語化する」。意見の対立を恐れずに。
*意見を言うことが大切。
*「見方が違う」=「不同意」。
* " probably " = おそらく

 

 (例文)
・I completely disagree.
 まったく同意できません。

・That’s just not true.
 それはまったく正しくない。
・That’s not how I see it.
 私はそんなふうに見ては(考えては)いません。
 A)Learning English through Japanese is the best way.
  日本語を通して英語を学ぶのが最上の方法だよ。
 B)I just don’t see it that way at all.
  私は全然そんなふうに考えてはいません。

 

 

- Express yourself in English -
1) 私は同意できません。私たちはより多く、少なくではなく、研究開発に投資しなければならないのです。
2) 私の実績に対するあなたの評価にまったく同意できません。
3) 私はそんなふうに見てはいません。私にとっては、キースは何も間違ったことをしていません。それどころか彼はたいへん強力に交渉しましたよ。

(答え)
1) I disagree. We need to invest more, not less, in R&D.
2) I suppose you have a point there, but we need to look at the bigger picture.
3) That’s not how I see it. For me, Keith did nothing wrong. On the contrary, he negotiated very strongly. 

(解説)
 1) " R&D " = resesarch and development
 3) " test " = 色んなテスト全般," exam " = 学校のテスト