はるお - haruo

はるお-haruo

更新に波があるので、復習用に使ってください。

英会話タイムトライアル Day6「自動販売機の調子がおかしいんです」2019年9月9日

~英会話タイムトライアル9月のテーマ~
・「Solving problems」

 

Day6「自動販売機の調子がおかしいんです」


1)〜の調子がおかしいんです。
2) シャワーからお湯が出てきません。
3)注文していないのにかき料理がきてしまいました
4)自動販売機から飲み物が出てきません。

5)〜しようとしていました。
6)この飲み物を買おうとしていました。
7)クレジットカードで支払おうとしていました。
8)お手伝いいただけますか?

 

1)There’s a problem with -.
2)There’s a problem with my shower. There’s no hot water.
3)There’s a problem with my order. I didn’t order this (oyster) dish.
4)There’s a problem with the vending machine. My drink didn’t come out.
5)I was trying to do
6)I was trying to buy this drink.
7)I was trying to pay with my credit card.
8)Could you help me with that?

(解説)
2)" The hot water doesn’t come out. " でもOK

 

(状況)売店前の自動販売機で飲み物を買おうとお金を入れましたが、何も出てきません。
Q:What happened?
A:There’s a problem with the vending machine. I was trying to buy some iced tea. I put in my money, but nothing came out. Could you help me with that?