はるお - haruo

はるお-haruo

更新に波があるので、復習用に使ってください。

ラジオ英会話 「The interviewer looked at me with a big smile on her face」2019年11月5日 Lesson142

~ラジオ英会話11月のテーマと目的~
形容詞をイメージでつかむ

 

Lesson142「大きい:big, large」
Mr. Greene
)Congratulations! You can go to Australia next spring.
Amy)Do you mean I passed the exam for the student exchange program?
Mr. Greene)That’s right.
AmyAwesome! Actually, I was pretty sure I’d passed.
Mr. Greene)Oh, you are more self-confident than I thought.
Amy)Not really. The interviewer looked at me with a big smile on her face when I happened to see her after the interview.
Mr. Greene)Ah, I see. Anyway, make the most of this golden opportunity.
Amy)I will.

*" Awesome " = amazing のさらに上
*" relish " = 楽しむ、味わう

 

- Check your grammar -
① Do you mean I passed the exam for the student exchange program?
 私が交換留学プログラムの試験に合格したとおっしゃっているのですか?
② You are more self-confident than I thought.
 あなたは私が思っていたより自信家なんですね。

③ 

*" over the weekend " = 週末にかけて。

(例文)

 

- Build up your vocabulary -
The interviewer looked at me with a big smile on her face.
面接官は満面の笑みを浮かべて私の顔を見ていました。

* " big "  のイメージは「大きい」。big は単なる大きさを表す単語ではない。 豊かな「感情的奥行きにその焦点がある。感情が乗るため、比喩表現が使える。
*" large " は「大中小の大」。客観的にサイズの大きさを示している。

 

 (例文)
・I’m a big fan of Radio Eikaiwa.
 僕はラジオ英会話の大ファンなんだよ。
・Think carefully. It’s a big decision.
 よく考えるんだ。大きな決断だよ。
・Los Angeles is a big city.
 ロサンゼルスはデッカい都市ですよ。
・Los Angeles is a large city.
 ロサンゼルスは大都市です。

 

- Express yourself in English -
1) 僕の兄は本当に大酒飲みなんだよ。
2) わぁ! あのトンボを見てごらんよ。すごく大きいよ。
3) 私たちは郊外の大きな家に引っ越した。

(答え)
1) My big brother is a really big drinker!
2) Wow! Look at that dragonfly. It’s so big.
3) We moved to a large house in the suburbs.

(解説)
 2) " give me a ride " は米, " give me a lift " は英
 3) " suburbs " =